یزدفردا: استاندار یزد مدرسه سازی را یکی از مبارک ترین امورات در کشور دانست و گفت: در دولت سیزدهم، 49 مدرسه با 387 کلاس، 19 فضای آموزشی دیگر، 10 سالن ورزشی و 100 زمین چمن مصنوعی ساخته شد.

به گزارش یزدفردا: نشست مشترک معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با استاندار یزد برگزار و در جریان آن ضمن بررسی اقدامات صورت گرفته، درخواست های استان، مطرح و مورد پیگیری قرار گرفت.
 
استاندار یزد در حاشیه این نشست، مدرسه سازی را یکی از مبارک ترین امورات در کشور دانست و گفت: در دولت سیزدهم، 49 مدرسه با 387 کلاس، 19 فضای آموزشی دیگر، 10 سالن ورزشی و 100 زمین چمن مصنوعی ساخته شد.
 
وی با اشاره به نگاه ویژه دولت سیزدهم به حوزه آموزش و پرورش و مدرسه سازی، خاطرنشان کرد: در مدت استقرار دولت سیزدهم، اعتبارات استانی حوزه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس دو برابر و اعتبارات ملی آن 25 درصد افزایش یافت.
 
مهران فاطمی با اشاره به هدایت واحدهای صنعتی و تولیدی استان در امر ارتقاء زیرساخت های آموزش و پرورش، افزود: در این راستا 7 نشست 3 ساعته جداگانه با واحدهای بزرگ 7 شهرستان برگزار و تفاهماتی صورت گرفت.
 
استاندار یزد در همین راستا ادامه داد: ماحصل نشست های مذکور، انعقاد تفاهم نامه 3 هزار میلیارد تومانی جهت تکمیل زیرساخت های آموزشی استان بود که پیگیری های لازم جهت تحقق آن در حال انجام است.
 
وی در ادامه مولدسازی اموال مازاد دولتی را راهکار اساسی اتمام بسیاری از پروژه های نیمه تمام عنوان و خاطرنشان کرد: به عنوان مثال از محل منابع حاصل از فروش زمین های مازاد آموزش و پرورش و مدارس متروکه، مدرسه ای در همان محل ها احداث و تجهیز می شود.
 
فاطمی تصریح کرد: با اجرای طرح مولدسازی اموال مازاد حوزه آموزش و پرورش، زیرساخت های نظام تعلیم و تربیت ارتقاء یافته و خدمات مطلوب تری به دانش آموزان ارائه می شود.
 
شایان ذکر است در این نشست همچنین به ضرورت توجه به مدرسه سازی در محل های دارای تراکم جمعیت زیاد؛ به دلیل اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن اشاره و مقرر شد تفاهم نامه ای در این زمینه منعقد گردد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا